CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Selasa, 09 April 2013


(¯`*•.¸♥`BATASAN MENGENAL C.I.N.T.A`♥¸.•*´¯)


Assalaamu'alaikum warahmatullah wabarokaatuh.

~"❤`Bismillahirrahmaanirrahiim`❤"~

❤`Renungan untuk saudaraku yang seiman seakidah yang sedang menjalin hubungan cinta.

❤`Adakah kalian tahu bagaimana cara-cara islam mentarbiyah kita supaya pandai menempatkan cinta sebagaimana sepatutya dalam sebuah perhubungan yang belum menjadi mahram?

❤`Marilah kita sentiasa berfikir tentang keburukan yang timbul dari perasaan cinta yang keluar dari batasan-batasan syar’ie. Tiada buah yang dapat dipetik darinya dan tiada pula ada hasil yang baik yang boleh di ambil darinya. Didalam perasaan cinta itu ada syurga untuk orang-orang yang bertakwa dan neraka bagi orang-orang yang derhaka.

❤`Di dalam perasaan cinta itu juga ada keburukan-keburukan. Diantara keburukan-keburukan itu adalah hilangnya akhlak yang mulia dan terpuji, serta rosaknya kehormatan si pelakunya. Bolehkah kita boleh menerima, jika ada seorang wanita yang baik dan suci direnggut kesuciannya oleh setiap lelaki atas nama cinta?

❤`Adakah kita rela sekiranya anak – anak kita mengetahui bahawa masa muda ibunya telah dilalui dengan berseronok bersama lelaki – lelaki lain atas nama cinta?

❤`Wahai saudaraku, apakah kita tidak malu sekiranya anak – anak kita mengetahui bahawa kita hanya mencintai setiap wanita yang sesuai dengan selera dan keinginan nafsu kita?

❤`Kalian berdua harus menentukan batasan dan tujuan dari perasaan cinta ini.

❤`Apabila perasaan cinta hanya sekadar untuk suka – suka dan mengisi waktu yang kosong sahaja, tanpa niat adanya khitbah (lamaran) dan juga pernikahan, maka sebenarnya kita telah melewati jalan yang menyimpang dan itu adalah jalan orang-orang yang sesat lagi rugi.

❤`Dan jika kalian berdua saling mencintai untuk mewujudkan sebuah rumah tangga, maka kalian berdua harus menentukan jalur dan rancangan rumah tangga tersebut.

❤`Adakah ia sesuai dengan konsep dan tuntunan Allah SWT dan sunnah Rasulullah SAW? atau ia berada di atas jalan pimpinan syaitan beserta para tentera pengikutnya.

❤`Logikkah akan wujud, jika kita bercita – cita hendak mendirikan rumah tangga yang dapat memperoleh kecintaan Allah dan Rasul-Nya, tetapi kita membangunnya dengan tiang dosa dan maksiat kepadaNya? Dosa yang dilakukan oleh hati, lisan, mata dan perbuatan anggota tubuh badannya.

❤`Atau kita hanya mencipta sebuah rumah tangga yang rapuh laksana sarang labah -labah, hancur bila dilanda taufan, rumahtangga yang tidak akan dicintai oleh Allah dan Rasul-Nya. Dimana di dalamnya syaitan ikut makan, minum, tidur, menari dan bergembira ria sepuasnya.

❤`Allah telah mensyariatkan pernikahan dan menjadikannya sebagai saranan bertemunya sepasang kekasih. 

❤`Semoga keluarga sakinah dan mawardah terbina atas jalinan cinta yang halal..

❤`Aamiin Aamiin Yaa Rabbal'alaamiin`❤

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar